Jakie dodatki dobrze komponują się z pizzą?


Pizza
jest doskonała w wersji bez dodatków. Sama oryginalna posiada wszystko, co jest potrzebne by delektować się podczas posiłku. W życiu jednak trzeba spróbować wszystkiego, a nawet największym pizzowym purystom dobrze zrobi od czasu do czasu trochę urozmaicenia. Dodatkowo niektóre dodatki nie tylko zmieniają smak pizzy, ale również pozytywnie wpływają na nasz organizm. Jakie dodatki na pizzę będą więc najlepsze na początek naszej eksperymentalnej drogi?

Szynka parmeńska

Szynka to najbardziej popularny w Polsce dodatek do pizzy. Bezwzględnie ważne jest, by była to szynka parmeńska. Po pierwsze restrykcje kulturalne sprawiają, że szynka parmeńska (wł. prosciutto di parma) powstaje z mięsa nieprzetworzonego. Ponad dwutysiącletnia receptura produkcji tej szynki zapewnia wysoką jakość i unikalny, nieco słodkawy smak. Jest niskokaloryczna i nie zawiera polepszaczy i konserwantów. Jedząc szynkę parmeńską masz pewność, że nie była ona wcześniej wędzona ani mrożona, co jest zdecydowanie unikatowe na rynku dzisiejszych wędlin. Ciekawostką może być to, że szynka parmeńska zawiera kultury bakterii, które pozytywnie wpływają na pracę jelit. Z tego powodu warto zdecydować się na pizzę z szynką parmeńską po kuracji antybiotykowej lub w przypadku uporczywych dolegliwości jelitowych.

Papryka - ta mniej i bardziej pikantna

Po pierwsze papryka nie traci swoich wartości podczas procesu obróbki termicznej, z tego powodu bez skrupułów można piec ją razem z pizzą. Papryka jest bogatym źródłem witaminy C i antyoksydantów. Dodatkowo kapsaicyna zawarta w pikantnych papryczkach poprawia ukrwienie błon śluzowych, z którymi miała styczność. Dzięki czemu pomaga zwalczyć pierwsze objawy przeziębienia. Jednak najważniejszym zjawiskiem w spożywaniu pikantnych papryczek jest wydzielanie endorfin. Nasz język nie posiada receptorów pozwalających wyczuwać ostry smak, robią to natomiast nasze receptory bólowe. Nasz organizm myśląc, że został dotkliwie poparzony, wydziela endorfiny - hormon szczęścia, żeby nas pocieszyć.

Źródła witamin rozpuszczalnych w tłuszczach

Spożywanie pizzy jest bardzo dobrym momentem na uzupełnienie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Mając problemy ze skórą powinniśmy wybrać dodatki zawierające witaminę A. Witaminę A znajdziemy między innymi w szpinaku, papryce czy brokułach. Chcąc poprawić swoją odporność lub stan kości i przyswajanie wapnia na pizzę połóżmy bogate w witaminę D ryby, czyli na przykład łososia lub tuńczyka. Niedobór witaminy E wpływa na ogólną kondycję organizmu, dlatego ciężko go zdiagnozować, jednak pizza może nam pomóc w jej suplementacji poprzez zawartość szpinaku, szparagów, brokułów oraz ryb. Witaminę K uzupełnimy wybierając rzodkiewkę, brukselkę, szparagi oraz jakże niezawodny szpinak. Dzięki temu nasz układ krwionośny utrzyma dobrą kondycję i nie będziemy mieli problemów z krzepnięciem krwi. Wszystkie wymienione dodatki możecie znaleźć na pizzy z naszej restauracji pod Poznaniem, zapewniamy wysoką jakość wszystkich składników. Zapraszamy do składania zamówień za pośrednictwem strony internetowej lub telefonicznie.